16 novembre, 2021

Fundació Eurofirms, finalista en els prestigiosos European Diversity Awards

• L’entitat ha estat seleccionada en la categoria de “Charity of the year” (entitat benèfica de l’any) per la seva labor en la normalització de la discapacitat, fomentant l’ocupabilitat de les persones amb discapacitat i ajudant les empreses a crear un entorn laboral inclusiu.
  • Entre les 20.000 nominacions rebudes per a les diferents categories, Fundació Eurofirms ha estat una de les dues entitats espanyoles entre les vuit finalistes.
  • Els prestigiosos European Diversity Awards reconeixen a aquelles persones i organitzacions el lideratge excel·lent de les quals hagi marcat una diferència en l’agenda d’igualtat, diversitat i inclusió en tots els aspectes de la diversitat.

La Fundació Eurofirms, que treballa per a la normalització de la discapacitat i especialment per a la integració laboral d’aquest col·lectiu, ha estat finalista en la categoria de “entitat benèfica de l’any” dins dels reconeguts premis European Diversity Awards. L’entitat ha inclòs a la Fundació Eurofirms en la seva “shortlist” per la seva labor en el camp de la inclusió laboral per a persones amb discapacitat.

Des de l’any 2010 aquests guardons reconeixen la destacada labor d’organitzacions benèfiques de tota Europa en el camp de la igualtat, la diversitat i la inclusió i s’han consolidat com l’esdeveniment de diversitat més prestigiós i respectat del continent.

Enguany, l’organització va rebre més de 20.000 nominacions per a setze categories en les quals es reconeixen aspectes com l’impacte del màrqueting, les campanyes, la diversitat de mitjans, la mobilitat social a Europa, entre altres.

La Fundació Eurofirms ha estat seleccionada com a finalista per la seva labor en normalitzar la discapacitat, integrant les persones amb discapacitat i ajudant les empreses a crear entorns laborals inclusius. El fet de formar part d’una empresa de recursos humans, Eurofirms Group, la primera empresa nacional d’RR. HH., ha permès professionalitzar el procés de selecció de persones amb discapacitat.

Per a Maria Jordà, directora de la Fundació Eurofirms, “per a nosaltres és molt gratificant que des d’Europa es reconegui el treball d’inclusió i diversitat que portem fent durant més de tretze anys i ens encoratja a continuar treballant en aquesta mateixa línia. Des de la Fundació, hem ajudat a més de 3.100 persones amb discapacitat a trobar ocupació, i a crear una cultura veritablement inclusiva en més de 500 empreses”. Durant la gala de lliurament de premis, que va tenir lloc la setmana passada a Londres, Linda Riley, fundadora dels European Diversity Awards, va aprofitar aquesta oportunitat per a felicitar a tots els que han estat preseleccionats enguany. “Aquestes nominacions són un veritable testimoniatge de tot l’ardu treball que les persones, les empreses i les comunitats han realitzat per a permetre el canvi, cada nominat ha aconseguit assoliments reals en raça, edat, orientació sexual, discapacitat, identitat de gènere o creences religioses durant l’any passat.”, va recalcar Riley.

Dins de la mateixa categoria van optar entitats com Daisy Inclusivament UK, European Disability Fòrum, European Network Against Racism, Femes for Freedom, Rainbow Migration, Oliver King Foundation. Com a úniques candidates espanyoles es van situar COCEMFE (Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica) i Fundació Eurofirms, mentre que la Fundació Oliver King va ser la guanyadora en aquesta categoria.

Durant l’exercici 2020, la Fundació Eurofirms va aconseguir integrar laboralment a un total de 684 persones amb certificat de discapacitat (amb grau igual o superior al 33 %), cosa que va significar un augment del 3 % respecte a l’any anterior. L’entitat duu a terme campanyes com la del Reto8M, enfocada a incorporar a 1.000 dones amb discapacitat al món laboral o la campanya #IgualdeProfesionales #IgualdeDiferentes, que es dirigeix a normalitzar i sensibilitzar sobre la importància del tracte adequat a les persones amb discapacitat.