5 Maig, 2020

La Fundació Eurofirms realitza 155 insercions laborals de persones amb discapacitat durant el primer trimestre de l’any

• La Fundació Eurofirms ha realitzat 155 insercions laborals de persones amb discapacitat durant els 3 primers mesos de l’any, un 45% més que el mateix període de l’any passat.
  • Per sectors, la logística, indústria i atenció al client són alguns dels que més persones amb discapacitat han integrat als seus equips.
  • Catalunya és la comunitat que concentra la majoria d’integracions amb 68 insercions, seguida de Madrid amb 31.

5 de maig 2020. La Fundació Eurofirms, que treballa per a la normalització de la discapacitat i en especial per a la integració laboral d’aquest col·lectiu, ha realitzat 155 insercions laborals durant els tres primers mesos de l’any. Aquesta xifra suposa un 45% més respecte al mateix període de 2019, any durant el qual es van realitzar 81 integracions laborals en el primer trimestre. Des de la seva creació al 2008, la Fundació Eurofirms ha realitzat 2.590 insercions laborals de persones amb discapacitat a tot el territori espanyol.

Per sectors, els que compten amb més ofertes de feina per cobrir amb persones amb discapacitat són el sector de la logística, la indústria i l’atenció al client.

Catalunya és la comunitat autònoma en la qual s’han realitzat més incorporacions de persones amb discapacitat, acumulant 68 insercions durant els 3 primers mesos de l’any; seguida per Madrid amb 31. Per comunitats, la distribució de les insercions d’aquest primer trimestre de 2020 s’ha realitzat de la següent manera:

Comunitat Nº integracions laborals de persones amb discapacitat
Catalunya 68
Madrid 31
Comunitat Valenciana 13
Múrcia 8
Illes Canàries 7
Galícia 6
Andalusia 6
Aragó 5
Castella i Lleó 3
Navarra 3
Astúries 1
Extremadura 1
Illes Balears 1
Cantàbria 1
País Basc 1
Total 1r trimestre 2020 155

El procés de selecció que realitza la Fundació Eurofirms se centra en encaixar necessitats amb capacitats i consta de diverses fases amb l’objectiu d’assegurar la integració laboral del candidat. En paral·lel al reclutament i la preselecció, és molt important portar a terme una detallada avaluació del lloc de treball per identificar els requeriments de la posició i així poder seleccionar el candidat que més encaixi. Un cop incorporat, es realitza el seguiment del candidat al seu lloc de treball per assegurar la seva integració a la nova empresa.