27 Febrer, 2019

La Fundació Eurofirms tanca el 2018 amb 457 integracions laborals de persones amb discapacitat, un 43% més que l’any anterior

• Des de la seva creació al 2008 la Fundació Eurofirms ha realitzat un total de 1.771 integracions laborals de persones amb discapacitat en tot el territori espanyol.
  • Durant 2018 la Fundació Eurofirms ha realitzat un 43% més d’insercions laborals que l’any anterior.
  • El volumen més gran d’integracions ha estat de llocs de treball d’administratius, seguits pels inventaristes.
  • Catalunya és la comunitat que concentra la majoria de les integracions laborals de persones amb discapacitat, tancant el 2018 amb 242 insercions.

2018 ha tornat a ser l’any de creixement per a la Fundació Eurofirms, dedicada a la integració laboral de persones amb discapacitat, ja que ha aconseguit 457 insercions laborals, cosa que suposa un 43% més que al 2017, any durant el qual es van realitzar 319 integracions laborals. Des de la seva creació al 2008, la Fundació Eurofirms ha realitzat durant aquests 10 anys 1.771 insercions laborals de persones amb discapacitat en tot el territori espanyol.

Per comunitats, Catalunya és on s’han realitzat més integracions laborals de persones amb discapacitat, acumulant 242 insercions al 2018; seguida per Madrid amb 45. La distribució de les inserciones durant el 2018 s’han realitzat de la següent manera:

ComunitatNº integracions laborals de persones amb discapacitat
Catalunya242
Madrid45
Aragó28
Andalusia28
Castilla La Manxa23
Comunitat Valenciana20
Castilla i Lleó13
Galícia10
Illes Canàries10
Illes Balears9
País Basc7
Cantàbria7
Múrcia7
Astúries5
Navarra5
TOTAL 2018457

Segons el perfil laboral, el volum més gran d’integracions ha estat de llocs de treball d’administratius, seguit pels inventaristes. Tot seguit, el gràfic mostra la distribució de les insercions de la Fundació Eurofirms a empreses segons el perfil laboral:

Integracions laborals segons perfil laboral 2018

El procés de selecció que realitza la Fundació Eurofirms està format per diverses fases amb l’objectiu d’assegurar la integració laboral de les persones amb discapacitat. Per una banda, es realitza el reclutament dels candidats, l’avaluació del lloc de treball per valorar l’adequació de la persona al lloc de treball i, per altra, el seguiment de la incorporació, de manera que es porta a terme un acompanyament del candidat al lloc de treball, per assegurar la seva integració a la nova empresa.