23 febrer, 2022

Fundació Eurofirms tanca un any rècord en la seva història i duplica el nombre d’insercions de persones amb discapacitat, enfront del passat exercici

Fundació Eurofirms ha aconseguit realitzar 1.445 integracions de persones amb discapacitat a tota Espanya al llarg de 2021, el que suposa un creixement d’un 110% respecte l’any anterior. Aquests resultats suposen no només duplicar la xifra de 2020, sinó que, comparades amb l’últim exercici prepandèmia, el 2019, augmenten un 117%.

Al llarg de 2021 la fundació ha assessorat i acompanyat a més de 500 empreses que han col·laborat a assolir aquests excel·lents resultats, contribuint a l’objectiu de l’entitat de crear entorns inclusius i facilitar la inclusió laboral de persones amb discapacitat.

El 22,9% (5.833) de les ofertes d’ocupació que va publicar Eurofirms l’any passat van dirigides a persones amb discapacitat, mentre que la resta de les empreses del sector només van llançar, de mitjana, un 3,5% d’anuncis enfocats a aquest col·lectiu. Aquestes dades suposen que el 13,8% del total dels anuncis publicats per agències d’ocupació el 2021 van ser d’Eurofirms.

Distribució dels llocs i comunitats autònomes amb més insercions

Els llocs de treball en els quals s’han realitzat més insercions durant l’any passat són els d’operari de producció, tele operador i mosso de magatzem. Per volum d’insercions destaca en primer lloc Catalunya, seguida de Madrid i la Comunitat Valenciana.

Altres fites de 2021: Repte 8M, reconeixement i expansió internacional

Per fer front a la desigualtat de gènere del mercat laboral, l’entitat ha desenvolupat al llarg de 2021 un acompanyament a més de 660 dones amb discapacitat en el marc del Repte 8M, una iniciativa en la què han col·laborat més de 250 empreses i quecontinuarà durant aquest 2022.

A finals de 2021 la Fundació Eurofirms també va ser una de les 8 finalistes, entre més de 20.000 candidatures, dels prestigiosos premis European Diversity Awards, en la categoria d’entitat benèfica de l’any, per la seva tasca en la normalització de la discapacitat.

L’organització també ha obert el 2021 les seves primeres delegacions a Portugal i té previst en breu obrir delegació a Xile, aprofitant l’expansió d’Eurofirms Group.María Jordà, directora de la Fundació Eurofirms, ha valorat aquests resultats com “un èxit del treball col·laboratiu de tots els integrants de la fundació, que tots els dies realitzen una tasca excepcional per aconseguir posar el nostre granet de sorra a la societat a través de la inclusió laboral de persones amb discapacitat i de la generació d’entorns inclusius en les organitzacions.Per a enguany continuarem amb les nostres principals campanyes, Repte 8M, campanya del Dia Internacional de la Discapacitat, així com amb programes formatius específics, activitats de sensibilització i formatives per a empreses, i altres novetats que estem desenvolupant”.