29 Novembre, 2019

Multicapacitats i la Fundació Eurofirms celebren la 3a edició de “Posa’t al meu lloc”

•  Aquest diumenge 1 de desembre es celebra la tercera edició de “Posa’t al meu lloc”, una jornada especial durant la qual es realitzen diverses activitats que reivindiquen la normalització de la discapacitat.

•  Aquesta jornada, on participen unes 70 entitats relacionades amb el món de la discapacitat, tindrà lloc a la plaça Salvador Espriu i a la plaça del Mercat del Lleó.

L’associació Multicapacitats, entitat sense ànim de lucre que té com a objectiu fer visibles les persones amb discapacitat per tal de denunciar qualsevol mancança, i la Fundació Eurofirms, que treballa per la normalització de la discapacitat, celebren aquest diumenge 1 de desembre la tercera edició del “Posa’t al meu lloc”. Una jornada que també commemora el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat que es celebra el proper 3 de desembre i que té com a objectiu fer visibles les dificultats amb les quals es troba aquest col·lectiu i contribuir a la normalització de la discapacitat a la societat.

Durant aquest diumenge, la Plaça Salvador Espriu i la Plaça del Mercat del Lleó de Girona acolliran diverses activitats i exhibicions, organitzades per Multicapacitats, la Fundació Eurofirms i diverses  associacions i entitats gironines, per tal que els assistents puguin conèixer de primera mà les dificultats amb les quals es troben les persones amb discapacitat durant el seu dia a dia. Isaac Padrós, President de Multicapacitats, explica així la finalitat d’aquesta jornada: “Volem donar a conèixer la nostra situació, compartir bons moments plegats, trencar esquemes, fer realitat la inclusió i eliminar prejudicis”.

Un taller per aprendre a identificar les emocions de la mà de la Fundació Eurofirms, un circuit d’obstacles per entendre com és viure a la ciutat amb cadira de rodes que organitza el Grup Mifas, tennis adaptat de la mà de la Fundació Tommy Robledo i bicicletes adaptades amb el GEiEG són algunes de les activitats que es duran a terme durant la jornada. També es donarà a conèixer el boccia, un esport adaptat molt similar a la petanca amb la Federació Catalana d’Esports de Persones amb Discapacitat Física i es podrà veure un autobús adaptat on s’oferirà informació sobre les places de turisme accessible a les comarques gironines, gràcies al Patronat de Turisme Costa Brava de Girona.

“Posa’t al meu lloc”, que comptarà amb més de cinquanta voluntaris, és una jornada organitzada per Multicipacitats i la Fundació Eurofirms, que patrocina la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i que compta amb el segell Turisme Inclusiu Pirineu de Girona, i el suport de l’Ajuntament de Girona, el Consell Comarcal de Gironès, DipSalut i Válida sin Barreras.