Normalitzant la discapacitat

Com és el dia a dia de les persones amb discapacitat? Aquestes són algunes situacions reals i quotidianes amb les quals es troben, traslladades a vinyetes gràcies a la col·laboració de 4 reconeguts il·lustradors i sota una única premissa: fer-ho des d’una mirada positiva i amb humor. Et convidem a desmuntar mites i construir un món més inclusiu, perquè el primer pas per normalitzar la discapacitat és conèixer-la millor. #IgualDeDiferents

#DiscapacitatSensorial

La discapacitat sensorial es produeix quan existeix una afectació d’algun dels sentits. Pot ser de tipus visual, auditiva o de la comunicació i la parla. Si empatitzem amb la situació de cada persona i ens adaptem a les seves necessitats, podrem potenciar la qualitat de la seva comunicació i interacció amb el seu entorn immediat.

#DiscapacitatFísica

La discapacitat física presenta dues tipologies: d’una banda, la funcional o motora que es refereix a la pèrdua de la capacitat de moviment per diferents motius (accidents, lesions cerebrals, etc.); i d’altra banda, la física orgànica, causada per la pèrdua de funcionalitat d’algun òrgan intern o procés fisiològic. Davant la invisibilitat d’aquest tipus de discapacitat, com pot ser la fibromiàlgia o la malaltia de Crohn, és important reconèixer les necessitats de cada persona per facilitar-li les condicions i potenciar el seu benestar i desenvolupament.

#DiscapacitatIntelectual

La discapacitat intel·lectual, com la intel·ligència límit o el Síndrome de Down, està derivada de limitacions relacionades amb l’aprenentatge, així com a altres àrees d’habilitats d’adaptació com la comunicació, habilitats socials, oci i treball, etc. Establir entorns inclusius sense sobreprotegir és una forma d’aconseguir que despleguin millor les seves habilitats i millorin la seva qualitat en la interacció i relació entre diferents àrees.

#DiscapacitatMental

Les persones que tenen una discapacitat mental experimenten afectacions emocionals i canvis en el comportament que els dificulta l’adaptació a alguns entorns. Podem trobar exemples en alguns tipus de depressió o d’esquizofrènia, entre altres.

Igualment, l’OMS utilitza el terme “discapacitat psicosocial” per referir-se a les persones que han patit efectes socials negatius com l’estigma, la discriminació i l’exclusió. En aquest sentit, la inclusió pot convertir-se en la solució per mitigar els efectes d’aquesta discapacitat, però també en la causa que previngui el seu desenvolupament.

Segons l’OMS, els problemes de salut mental seran la principal causa de discapacitat en el món el 2030.

Persones
Integrem a persones amb discapacitat en el món laboral, encaixant les seves capacitats amb les necessitats de les organitzacions.
Com treballem la normalització a la Fundació Eurofirms?
Entorns inclusius
Generem entorns inclusius a través de la formació, la sensibilització i l'accessibilitat.
Desenvolupament sostenible
Alineem les estratègies de diversitat i inclusió amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Vols normalitzar la discapacitat a la teva empresa?
Il·lustradors
Colaboradors
Vols normalitzar la discapacitat a la teva empresa?