24 novembre, 2021

Sònia Guirado, consultora de Fundació Eurofirms, ponent a la tercera edició d’eWoman Girona

La jornada va tenir lloc a l’Auditori de Girona el passat dia 18 de novembre

El passat dia 18 de novembre vam assistir a l’eWoman Girona, una jornada que té l’objectiu de “reconèixer i impulsar el lideratge femení, a través de les experiències de les ponents”, en forma de relats personals, on expliquen “la seva experiència i les dificultats que s’han trobat pel fet de ser dones”, amb l’afegitó de la discapacitat, en el cas de la nostra companya, Sònia Guirado.

La Sònia, medallista als Jocs Paralímpics de Barcelona’92 en natació (disciplina en la qual ha estat la primera persona amb una gran discapacitat en treure’s el curs de monitora i entrenadora personal), forma part de la nostra Fundació, com a consultora, des de fa més d’un any.

Va centrar la seva intervenció, entre d’altres temes, en el fet de tot el que ha hagut de demostrar, al llarg de la seva carrera professional, pel fet de ser dona i, també, per tenir una discapacitat, fruit d’una malaltia rara que provoca la falta i malformació d’extremitats: “No em molesta haver de demostrar la meva competència, em molesta haver-ho de fer pel fet de ser dona, per tenir 45 anys, o perquè tinc una discapacitat”.

I és que, tal com ella mateixa va comentar a l’inici de la seva ponència, la majoria de la gent, en un primer moment, li dedica “una mirada barreja de cordialitat, amor i curiositat, però també de por, o de compassió”, i demana, sobretot, que aquestes mateixes persones, i la societat en general, la mirin amb uns altres ulls, ja que “la discapacitat està més als ulls del que mira, que al cos de qui la té”.

També va explicar com podem, des de la Fundació Eurofirms, ajudar a les empreses a treballar aquesta mirada sense por, inclusiva, normalitzadora envers la discapacitat, en forma d’assessoraments, xerrades, tallers, o de qualsevol altra eina que calgui per tal que la inclusió formi part de l’ADN de les empreses.

A la jornada hi vam poder escoltar també dones empresàries i amb històries personals i carreres professionals d’èxit, com Anna Espelt, directora general d’Espelt Viticultors, Laura Erra, directora general corporativa a Liquats Vegetals, i Montse Riol, directora TIC de La Fageda, entre d’altres.

La cita va concloure amb l’entrega del premi eWoman Trajectòria Professional a Fina Puigdevall, cuinera de Les Cols d’Olot, i del premi eWoman Igualtat a l’Associació Valentes i Acompanyades.